پيشرفت تسليحاتي ايران

پيشرفت تسليحاتي ايران

 

یک تحلیلگر صهیونیست با به سخره گرفتن سخنان رئیس رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود " ایران در قدرت نظامی خود مبالغه می‌کند " گفت: ایران بدون مانع ظرف یک تا دو سال آینده به هرآنچه در حوزه نظامی بخواهد دست خواهد یافت.


 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عرب 48، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به رزمایش پیامبر اعظم 6 جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که ایران در تبیین قدرت نظامی خود مبالغه می‌کند و هیچ‌گاه نباید در ارزیابی توانمندی‌های نظامی اسرائیل اشتباه کند. این سخنان وی با واکنش برخی از تحلیلگران و مفسران رسانه‌های رژیم صهیونیستی مواجه شد و آنها سخنان وی را سخره گرفتند.
* ایران با موشک‌های خود قدرت هدف قرار دادن اسرائیل را دارد

و در این میان باید به "آلکس فیشمن " تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت " اشاره کرد که روز گذشته با نگارش مقاله‌ای تاکید کرد: ایران می‌تواند با موشک‌های "شهاب 3 " خود که برد آن 1300 کیلومتر می‌رسد و همچنین نوع پیشرفته همین موشک که برد آن تا 1900 کیلومتر افزایش یافته، اسرائیل را هدف قرار دهد.

* ایران می‌تواند روزانه بیش از 10موشک شهاب 3 به سوی

اسرائیل شلیک کند.

 


فیشمن در ادامه افزود: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که ایران می‌تواند، به مدت دو هفته تا یک ماه روزانه بیش از 10 موشک شهاب 3 به سوی اسرائیل شلیک کند.
این تحلیلگر سیاسی صهیونیست با بیان این که اینها داده‌های سری نیست که مقامات صهیونیستی از آن بی‌اطلاع باشند، نوشت: سایت ویکی‌لیکس بارها درباره قدرت موشکی ایران اسنادی را منتشر و تاکید کرده که ایران دارای 400 موشک از نوع شهاب 3 است.


* همه انتظار پیشرفت‌های نظامی ایران را داشتند

فیشمن با بیان این که رزمایش اخیر ایران چیز تازه‌ای را به عرصه نمایش نگذاشت و همه انتظارات چنین پیشرفت‌هایی را از ایران داشتند،‌ افزود: تهدیداتی که برخی از مقامات صهیونیستی از آن سخن می‌گویند، چیز تازه‌ای نیست و ما همواره از سوی ایران مورد تهدید بوده و مقامات اسرائیل به خوبی به این موضوع آگاه بوده‌اند.

* رزمایش اخیر بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه ایران برای پیشرفت در


حوزه‌ فناوری موشکی است


تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت تاکید می‌کند: رزمایش اخیر ایران در واقع بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه و قابل توجه ایران برای پیشرفت در حوزه‌ موشک‌های کوتاه‌برد (تا 1000 کیلومتر) و میان‌برد (تا 1000تا 2000 کیلومتر) و موشک‌های بالستیک است که برد آنها بین 2.500 تا 3.500 کیلومتر در نوسان است.
*بعد از این نگرانی‌های اسرائیل دو چندان خواهد شد

فیشمن بار دیگر و در بخش دیگری از مقاله خود با تاکید بر این‌که این پیشرفت‌ها چیز جدیدی نیست که مورد انتظار نباشد، گفت: به این ترتیب باید مقامات اسرائیلی دریابند تا زمانی که پیشرفت‌های تسلیحاتی ایران تداوم داشته باشد، نگرانی‌ها و دلواپسی‌های اسرائیل نه تنها به قوت خود باقی است که دو چندان نیز خواهد شد.

* پیام ایران به غرب؛ در صورت حمله باید در انتظار پاسخ کوبنده

ایران باشند


وی همچنین به حربه دیرینه‌ای به نام "جنگ روانی " اشاره می‌کند که به اعتقاد فیشمن ایران هوشیارانه از آن در برابر غرب استفاده می‌کند و می‌افزاید: ایران با مهارت از حربه جنگ روانی که در موشک‌های زیر زمینی آن نمود پیدا می‌کند، در برابر شهروندان غربی بهره برده و همواره به غرب گوشزد می‌کند، در صورت مورد حمله قرار گرفتن باید در انتظار پاسخ کوبنده از سوی ایران باشند.

 

* موشک‌های تهدید کننده اسرائیل "سجیل " و"عاشورا " هستند

 

 


به اعتقاد فیشمن، موشک‌هایی که تهدید کننده رژیم صهیونیستی هستند، موشک‌های با برد 1300 کیلومتر و بیشتر است که دارای کلاهکی از نوع موشک‌های شهاب بوده و "سجیل " و "عاشورا " نامیده می‌شوند.


* اطلاعات دقیقی درباره موشک‌های با برد بیش از 2.500 کیلومتر وجود ندارد

وی درباره موشک‌های با برد بیش از 2.500 کیلومتر می‌نویسد: اطلاعاتی دقیقی در این باره در دست نیست که ایران چند موشک از این نوع در اختیار دارد،‌ اما اطلاعاتی وجود دارد که ثابت می‌کند، ایران 6 سال پیش موشک‌های دوربرد "کی اچ55 " اوکراینی را خریداری کرده است.

 

*ایران مبالغه نمی‌کند؛‌ تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار دارد


تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارانوت در پایان مقاله یاد‌آورد می‌شود: تجربه تلخ ما با ایران بار دیگر تکرار شده و این تجربه نشان می‌دهد که ایران تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار دارد و ما اینجا نشسته‌ایم و می‌گوییم که آنها در توان نظامی خود مبالغه می‌کنند.

* ایران طی دو سال آینده به تمام توانمندی‌های نظامی خوددست می‌یابد

 

 


فیشمن تاکید می‌کند: بی‌شک ایران ظرف یک تا دو سال آینده به هرآنچه در حوزه نظامی بخواهد دست خواهد یافت و در این راه موفق خواهد بود،‌ چون آنها موانعی در بودجه خود نمی‌بینند که مانع این پیشرفت‌ها شود؛ افزون بر این که قدرت بازدانده‌ای هم وجود ندارد تا ایران را از این پیشرفت‌ها بازدارد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: